Bakara Sucirc;resi 62 ve Macirc;ide Sucirc;resi 69. acirc;yeti kericirc;melerinden yola çıkan bozuk fikirli bazı İlacirc;hiyatçılar; "Acirc;hir zaman peygamberine inanma" ve "Kendi dinlerinden beri olarak İslacirc;m"a girme" şardarını yerine getirmeden, sadece bu acirc;yetlerde zikredilen "Allah"a ve acirc;hirete icirc;man", bir de "Salih amel" şartlarını icirc;facirc; eden Yahudicirc; ve Hristiyanların da cennete girebileceğini söyleyerek, kendilerini dinden çıkarmış ve "Cennete girmenin olmazsa olmaz şartı olan İslacirc;m"ı kabullenme zorunluluğu"nu toplum nezdinde zaafa uğratmaya yönelik büyük bir hıyacirc;nette bulunmuşlardır.
Zira Kur"acirc;n acirc;yetleri arasında hiçbir çelişki söz konusu olmayıp, hepsi de birbirini tasdik ve tefsir eder macirc;hiyettedir. Nitekim Bakara Sucirc;resi 285 ve Nisa Sucirc;resi 136. acirc;yet-i kericirc;melerinde kurtuluşa ermek için: "Meleklere, Kitaplara ve Peygamberlere icirc;man"dan ibaret üç şart daha ilave edilmiştir. Beyyine Sucirc;resi"nin 6. acirc;yet-i kericirc;mesi ise: "Kacirc;fir olan Ehl-i Kitab"ın da kitapsız müşrikler gibi cehennemde ebedicirc; kalacağını beyan etmektedir.
"Muhammed"in canı, (kudret) elinde olan Zat"a yemin olsun ki; bu ümmetten Yahudi veya Hristiyan herhangi bir kimse beni duyar da, sonra benimle gönderilen dine inanmadan ölürse, mutlaka cehennem ashabından olur!" (Müslim, İman: 70, no: 153) hadicirc;s-i şerifi de, bu kacirc;firlikten, sadece "Allah"ı ve acirc;hireti inkacirc;r" kastedilmeyip, bununla birlikte "Rasucirc;lüllacirc;h (Sallacirc;llacirc;hu Aleyhi ve Sellem)`in dinine uymama"nın da imansızlık sayıldığını açıklamaktadır.
Dolayısıyla bazı acirc;yet-i kericirc;melerde cennete gireceği bildirilen; Yahudi, Hristiyan ve Sacirc;bie fırkaları; Mucirc;sacirc;, Isacirc;, Nucirc;h ve İbracirc;hicirc;m (Alehisselam)ın tahrif edilmemiş şericirc;"atlerine, geçerli oldukları dönemlerde tacirc;bi olanlardır. Rasucirc;lüllacirc;h (Sallacirc;llacirc;hu Aleyhi ve Sellem)i ve Kur"acirc;n-ı Kericirc;m"i inkacirc;r edenler veya Rasucirc;lüllacirc;h (Sallacirc;llacirc;hu Aleyhi ve Sellem)den ve İslacirc;m"dan övgüyle bahsettikleri halde, kendi dinlerinden uzaklaşarak İslacirc;m"a girmeyen günümüz kacirc;firleri ise bu mevzuya dacirc;hil değildirler.